2011. június 21., kedd

Töltött karalábé

Karalábét csak akkor, ha zsenge, zöld és nem fás. Nyersen is egészséges. Anyukám mikor készítette a húslevesbe a zöldségeket, mindig ellopkodtam. :) Ez meg egy tök egyszerű kaja..elosztottam szépen. 1-et vacsorára, 1-et másnap ebédre és 1-et másnap vacsorára. :)
Forrás: Norbi - Karcsúság receptjei könyv (U1-es ételek)


A mennyiségeket átvariáltam, meg az elkészítést is.

Hozzávalók:

3 karalábé  (500 g volt megpucolt állapotban - 34 g CH)
1 dl tejföl (~3,9g CH)
pici vaj a forma kikenéséhez
1 tojás (0,3g CH)
10 dkg sovány sajt (trappista volt otthon 1,6g CH)
őrölt bors

én ötletem bele: 30 g bacon (0g CH)

Összesen: 39.8 g CH
A karalábékat megpucoltam, megmostam, az egyik felét egyenesre vágtam (hogy a későbbiekben megállja a helyét a tálban) és kb. 30 perc alatt félpuhára főztem enyhén sós vízben. (Ha a villa belemegy akkor már jó.) 

Amikor elkészült a karalábé, megvártam míg kihűl és vagy kis kanállal vagy karalábé vájóval (jelen esetben dinnye vájóval) kikapartam a belsejét.  Amit én összeturmixoltam.
Egy másik tálba beletettem a tejfölt, tojást, reszelt sajtot (egy kicsit félretettem a tetejére), sót, borsot ízlés szerint, a szétturmixolt karalábét és a pirított bacont (ezt Bencétől lestem el, be a mikróba max 1 percre és kész is). Jól összekeverjük.

Egy hőálló tálat kikentem vékonyan vajjal, beletettem a karalábékat, megtöltöttem ezzel a töltelékkel és mivel elég sok lett így bőségesen tettem a tetejére, ami ugye le is folyt a tálba, ami később ott megsült, de finom volt. :) Tetejére a maradék reszelt sajtott tettem.
Előmelegített sütőben (kb 180 fokon) jó 30 percig sütjük, amíg a sajt elkezd pirulni.

Bence nem evett belőle...csak megkóstolta...rossz emlékek a fás karalábéval, ugye. :(

6 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon fini lehet.
Épp ma fotóztam én is le a saját "töltött" karalábé kajámat. Amolyan lusta asszony módra, mert nem töltöttem meg, csak összevágtam:-)))
Az idén olyan finom karalábé termett a kertben, nem fás, szép zsenge.

Gizi írta...

Nagyon guszta!!!Szívesen bevállaltam volna Bence részét.:))
Én főzeléknek szeretem nagyon, húsgombóccal.

Emoke írta...

Gesztenye: úgyis biztos finom! :)

Gizi: karalábéfőzelékkel én állok hadilábon :D (én ettem egyszer fásat) de amúgy szeretem!! :)) Lehet fogok is csinálni amíg finom a karalábé :)

Turák Kinga írta...

jól hangzik, bár nem vagyok karalábé fun! :) de azért néha be-becsusszanhat :)

Kati írta...

Én még sosem ettem töltött karalábét, de tervezem.

Emoke írta...

Kinga: néha-néha, egészséges! :)

Kati: eddig én se ettem, csak nyersen szerettem rágcsálni. :)