2011. június 19., vasárnap

Csokis keksz

Az eredeti keksz recept okostojásánál megtekinthető: itt , én elkészítettem update-verzióban. :)


Van összehasonlítási alapom! Még kb 2 éve készítettem Bencének, csokidarabkákkal. Az ízlett neki, erre meg azt mondja "update, de nem rossz, az morzsálódott, ez meg omlik". :) Nekem bejön, pláne, hogy ebből valahogy elég 1 db, ha már nagyon szenvedek, a másikból meg bezabáltam volna egyszerre 10-et is. Hmmm...viszont inni lehet rá jó sok vizet,  ami nem hátrány mivel, ha egybe bekapod megfulladsz. :)
Kicsit csökkentettem a mennyiséget, így is kb 50 db lett - így viszek PralinéZsuzsinak, majd jól átdobom a szomszéd épületbe. :)

Hozzávalók (kb 50 darabhoz):

25 dkg puha vaj
15 dkg nyírfacukor (15 g CH)
csipet só
2 púpos evőkanál holland kakaópor (~ 8 g CH)
12,5 dkg sima liszt (9,5 g CH)
12,5 dkg master mix (1,1 g CH)
fél teáskanál sütőpor

Összesen: 33,6 g CH (1 darabra nézve ~0,7g CH - ez egész jól hangzik nem? És úgy tűnik nem emelte a vércukorszintemet se, mert nem lettem rosszul.)

A nyírfacukrot átdaráltam, bár akár ropoghat is a fogunk alatt, ki hogyan szereti. A cukrot a vajjal habosra kevertem, beletettem a sót, kakaót, majd a sütőporos lisztkeveréket. Fakanál helyett ezt is kézzel gyúrtam össze. 2 részre osztottam - csak mert nem egyszerre sütöttem ki. Folpackba becsomiztam és hűtőbe tettem fél órára. Aztán mikor kivettem, kicsit várni kellett, mert túl kemény lett, így kb diónyi nagyságú golyókat gyúrtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam őket egymástól kicsit távolabb. Először a tenyeremmel lapítottam, majd egy villával, hogy legyen rajta minta.
Előmelegített sütőben, 180 fokon (ha van légkeverés) kb 12-14 percig sütjük. Rácson hagyjuk kihűlni. (ne süssük túl)

10 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól sikerült a kekszed, guszta! Egyszer próbálkoztam kekszet csinálni, de valahogy nem sikeredet nagyon ellaposodott. Majd egyszer megint megpróbálom.

Praliné Zsuzsi írta...

Emőke, de jó!!!! Majd nyitom neki az ablakot az Akcsin :)

4Gyerek írta...

üsse kavics. bevállalom akár omlós akár....mit is írtál a másikról?
ááá, topográfiai dolgozathoz segédkezem Oldalbordának, közben lenyomtam egy alkoholos koktélt. próbálom fél szemem a gasztro világon is tartani, gyerekek magyar népmesékért nyúznak a dvd-n.

szal mindegy kekszet kérek.

4Gyerek írta...

mindegy után vessző akart lenni. mert nem mindegy nevű kekszet kérek. bár ha finom....

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon jó lett!
Kár, hogy én messze vagyok, pedig nekem is dobhatnál:-))

Praliné Zsuzsi írta...

Emőke majd karra gyúr, és eldobja hozzátok is, Gesztenye :D

Bianka írta...

Izgalmas és finom

Panna írta...

Látom kezdesz belejönni a ch számolgatásba :)) Nagyon jók ezek a receptek is ;))

Emoke írta...

Éva: köszi :) van egy másik keksz receptem, az lapos. De az eredeti receptnél a kommentekbe valaki beírta, hogy neki is lapos lett. Nem tudom mi az oka.

Erinacea: ma megkapod az adagod. :) Karra már nem kéne gyúrnom. :D

4Gyerek: alkoholos állapotban sose szabad gép elé ülni..tapasztalat. :D De kaphatsz mindegy nevű kekszet is...megoldható. :D

Gesztenye: szívesen postára adnám, de sztm nem bírná ki az utat. :(

Bianka: az :)

Panna: köszi! :) inkább folytatom a ch számolgatást, aztán majd megint beleőrülök. :)

nempiskóta írta...

Kedves Emőke!

Utólagos engedelmeddel ezt elloptam. Remélem, nem bánod és köszönet. Kicsit átlényegült, de ízlett.
Ha gondolod, pillantsd meg:
http://anempiskota.blogspot.com/2011/07/azok-az-edes-reggelek-avagy.html

még visszatérek, ha nem baj!