2011. január 5., szerda

Aszaltszilvás pulykakuglóf

Ezer köszönet Lizának ezért a receptért. Mindent ugyanígy csináltam. :) Tudni kell, hogy minden évben van otthon aszaltszilvás pulykamell  karácsonykor és minden évben megállapítjuk, hogy száraz. :) Na ez nem száraz. (persze azért Anyukám csak csinált külön egy kis száraz pulykamellet :))
Én meg addig  a pillanatig álltam hadilábon az aszalt szilvával, amíg meg nem csináltam ezt a kuglófot. :) 
Na és Bence?! Meg Anyukámék, Tesómék? Na és Bence Anyukája?! Hát odavolt mindenki...asszem 4 db-ot készítettem úgy pár nap leforgása alatt. :)))) Csak ajánlani tudom!

Köret 1x: rizibizi barna rizsből, sültkrumpli, majonézes kukorciasaláta
Köret 2x: párolt lilakáposzta, vadrizs

Hozzávalók (25 cm-es kuglófformához):

80 dkg pulykamellfilé
30 dkg szeletelt bacon (hosszabb fajta)
25 dkg füstölt sajt
3 db tojás
1 púpos evőkanál grill fűszerkeverék 
(mi steaket és provance-i fűszerkeveréket használtunk)
6 evőkanál tejföl
4 evőkanál liszt
1 kávéskanál só
1 kávéskanál bors
1 nagy csokor petrezselyemzöld
20 dkg aszalt szilva

A húst apró kockákra daraboljuk, megszórjuk a fűszerkeverékkel, jól elkeverjük és félretesszük.

A petrezselyemzöldet felaprítjuk, a sajtot lereszeljük. A tojásokat beleütjük egy tálba, hozzáadjuk a tejfölt, lisztet, petrezselyemzöldet, nagyjából 15 dkg reszelt füstölt sajtot, sót, borsot és jól összekeverjük. Belevegyítjük a felkockázott, fűszerezett pulykahúst is.


A kuglófformát kibéleljük zsírpapírral. Na ezt nem szerettem csinálni. :)) Aztán szépen  egyenletesen belerakosgatjuk a baconszeleteket, hogy rá tudjuk hajtani majd a húsra.Nem spóroltam vele. :) Közben a sütőt bekapcsoljuk 170 fokra.

A húsos töltelék felét ráöntjük, egyenletesen eloszlatjuk. Kirakjuk az aszalt szilvával, majd a massza másik felét is rásimítjuk.

A túllógó baconszeletekkel befedjük, sütőbe toljuk és tetejére sütőpapírt rakunk.


Fél óra sütés után kivesszük, a tetejét megkenjük tejföllel, megszórjuk a maradék sajttal és most már lefedés nélkül sütjük 20-30 percet. Ezután a formából átfordítjuk egy tepsire és addig sütjük (10-15 perc), amíg a másik fele is szép piros színt nem kap.
Érdemes legalább fél órán át hűlni hagyni, mert sokkal szebben szeletelhető.

4 megjegyzés:

Liza írta...

Gyönyörű lett, gratulálok hozzá!:))

Emőke írta...

Még egyszer köszönöm! :)

Gesztenye receptjei írta...

Én is ilyet készítettem karácsonykor, isteni lett!
A tiéd csodaszép!

Emoke írta...

Köszi Gesztenye. :)