2010. november 14., vasárnap

Brassói

Évfordulónk volt, a második. :) Brassóit készítettem ennek örömére. :)


Hozzávalók: 
Kb. 10 dkg (2-3 szelet) füstölt szalonna
1 kg disznó comb vagy lapocka (én most lapockát vettem)
2 nagy fej vöröshagyma
fokhagyma (jó sok - kb 5-10 gerezd)
őrölt bors
pirospaprika (elhagyható)
1 zöldpaprika 
1 paradicsom
majoranna

A szalonnát felszeletelem, belábazom és kisütöm. 


Majd félreteszem és a szalonna zsírjában átpirítom a kockákra (vagy csíkokra) vágott húst. 

Mikor átfehéredett, ráteszem a nagyobb kockákra vágott hagymát és fedővel lefedem. Ha kevés alatta a víz, öntsünk hozzá egy keveset. De szerintem a hús enged elég levet. Párolom, néha megkeverem, nehogy leragadjon. A vizet folyamatosan pótoljuk, lehetőleg meleg vízzel.


Tegyük bele az apró kockákra vágott paprikát, majd az egész paradicsomot, melyről pár perc múlva le tudjuk húzni a héját és a fokhagymanyomón átnyomott fokhagymákat. 
Ízesítsük borssal, pirospaprikával (1 teáskanállal tettem bele), majorannával. Sózni csak a legvégén, ízlés szerint.

Köret: sültkrumpli és csemege uborka. 







Nincsenek megjegyzések: