2012. július 15., vasárnap

Gyümölcsös jégkrém nyalóka

Nagyon egyszerű és egészséges jégkrém. Bármilyen idénygyümölcsből készíthetjük. Én most szedret és ribizlit használtam. Díszítésnek pár szem áfonyát.


Hozzávalók (4 db):

10 dkg szeder
10 dkg ribizli
3 ek méz (tetszés szerint)
25 dkg natúr joghurt 
(görög a legjobb, én acitiviát használtam)
1 tk vanília kivonat

4 db 0,75 dl-s műanyag pohár 
4 db fa pálcika*


A szedret és a ribizlit külön-külön tálkába tesszük és meglocsoljuk 1-1 ek mézzel (tetszés szerint ízesíthetjük, én szeretem ha picit savanyú marad a gyümölcs). Kb. 15 percig állni hagyjuk. 

Szeder réteg: Beletesszük a szedret a turmixgépbe, hozzáadunk 1,5 ek joghurtot és összeturmixoljuk. Félretesszük.

Ribizli réteg: Beletesszük a ribizlit a turmixgépbe, hozzáadunk 1,5 ek joghurtot és összeturmixoljuk. Félretesszük.

Joghurt réteg: a maradék joghurtban elkeverünk 1 evőkanál mézet és 1 tk vaníilia kivonatot. Félretesszük.


Rétegzés: a poharak aljába kanalazzuk a szederpürét. Betesszük a mélyhűtőbe. Várunk kb. 10-15 percet, hogy valamennyire megdermedjen. Rákanalazzuk a joghurtréteget. Ekkor már a pálcikát is beletehetjük. Ismét 10-15 perc hűtés. Végül rákanalazzuk a ribizliréteget és pár szem gyümölcsöt teszünk a tetejére. 

Amikor megdermedt, tartsuk a poharat egy pillanatra langyos víz alá és már jön is ki a pohárból a jégkrémünk. Jeges, gyümölcsös, egészséges finomság. 

*fa pálcika: gyógyszertárakban pár forintért beszerezhető 

14 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta jól néz ki! Aranyos ezekkel a muffin papírokkal.Ehhez hasonló módon csinálom a jégkrémet én is !

Emoke írta...

Köszi Éva! :) Én még mascarponéval szoktam, csak néha olcsóbb a sima egyszerű joghurt. :)

Mademoiselle írta...

De jópofa az a kis szoknya rajtuk :-)))

gionetta írta...

Egyszerű, nagyszerű, gratula Emőke! Biztos kipróbálásra kerül. Nálunk a petit danone poharak vannak befogva ilyesmire. :-))

JinglingApricot írta...

Jujj de klassz! Szerintem ez jött velem szembe a facebookon. :)
Amúgy írtam az oldalról a blogomon, itt tudjátok megnézni: link

Emoke írta...

Mademoiselle: köszi :D

Gionetta: nagyon köszi! Ó tényleg, azok a poharak is tökéletesek... :)

JinglingApricot: szeretlekmo oldalon jöhetett szembe. :) És nagyon köszönjük itt is a szép szavakat, amelyeket rólunk írtál!! :) juhé! :D

Elena írta...

Emőke, ez annyira csábítóan gusztán gyönyörűséges.......:))))

Emoke írta...

Mozzi: kösziiiii :) Finom is!!! :D

Écsy Kft írta...

Az Écsy kft-ben lehet hozzá kapni kinyomós formát "Jégkrém kinyomó forma" címszó alatt, a következő link bemásolásával megnézheted a képet róla.
javascript:popup('imgresize.php?n=images/products/00949.jpg&w=584&h=210',%20604,%20240);

Emoke írta...

Écsy Kft: és jó áron is van! :) Aranyosak a macik is!! :)

katze írta...

A múltkori bonbon sikerén felbuzdulva,ma ez lesz terítéken!Pálcikát nem sikerült szerezni,mert mindkét gyógyszertárban azt a fül-orr-gégészeti mammut pálcát akarták rámsózni,de majd feltalálom magam juppi!

Emoke írta...

katze: :DDD ittam pár kávét automatából :D (kaptam mellé kis pálcikát) :DD És elmosható! :D

katze írta...

nagyon elit helyeken "automatakávézhattok",én még pálcással nem találkoztam,de jelentem a lefejezett műanyagkanál is remekül bevált arra a 25 másodpercre amíg el nem tűnt az eltüntetendő!zseniális!

Écsy Kft írta...

Ezt a probléma is megoldható az Écsy Kft-nél kapható 50db/csomag kiszerelésben 250,- Ft/csomag.