2011. április 25., hétfő

Kalács

Ideje volt kalács fronton is beújítani. És milyen jól tettem?! Mindig az én feladatom. Fel is hívott az egyik nővérem, hogy ugye...?! Mondtam neki jaja csinálom, csinálom. Felhívtam Anyukámat is, hogy ne aggódjon csinálom a kalácsot, nem kell csinálnia. De persze azért Anyukám is csinált egy kalácsot egy olyan receptből, ami kb 20 éve lóg a konyha falán és nem az igazi. De  nagy a család, kell sok kalács. :)

Szóval Strawberry kalácsa mellett tettem le a voksom. Mégpedig az édes változat mellett. Igen gyorsan elkészül és nagyon finom, foszlós és tojásmentes!

Hozzávalók:
50 dkg BL 80 liszt 
3,25 dl tej
10 dkg olvasztott vaj
3 dkg élesztő
1 tk cukor (ez az élesztőhöz a felfuttatáshoz kell)
a sós kalácshoz:  a tésztába 3 csapott tk só, tetejére: darabos só díszítésnek
az édes kalácshoz: a tésztába 5 ek cukor, tetejére: pár szem jégcukor

Annyit változtattam rajta, hogy egy teáskanál rumot és pici reszelt citromhéjat is tettem a tésztába. 
Az élesztőt egy tk cukorral és pici langyos tejjel egy bögrében felfuttatjuk, majd az összes hozzávalót (az olvasztott vaj kivételével) alaposan bedagasztjuk az elektromos mixerrel.
Ezután hozzáöntjük apránként a vajat (rumot, citromhéjat) és tovább dagasztjuk, addig míg a tészta össze nem áll egy bucivá és hólyagos lesz. 

A buci mennyisége 980 g lett. Ezt kettészedjük, így kapunk 480g-os bucikat. Ezeket pedig 3 felé szedjük és rudakat sodrunk belőle (1 rúd 163g) és befonjuk hármasfonattal. (már egész jól megy)
Megkenjük pici tejjel elkevert tojássárgájával, a sósat megszórjuk kristályos sóval, az édeset jégcukorral. Megvárjuk, míg a tojás picit megszikkad, majd konyharuhával lefedve, meleg, huzatmentes helyen 1 óra alatt duplájára kelesztjük.
Hideg sütőbe tesszük, majd 180 fokon kb fél óra alatt aranybarnára sütjük.

update: Bence halkan megsúgta, ez finomabb, mint Anyukádé. Visszasúgtam: tudom. :)) Nővéremék mikor meglátták közölték, hogy ez bolti... :) Ez most nemtom jópont vagy rosszpont..de ették rendesen. :)

9 megjegyzés:

Mary írta...

Nagyon szép lett! Ha a külsőre értik a boltit akkor jó! Házi kalács finomabb mint a bolti!:) Tudom, mert csak házit eszünk!

Turák Kinga írta...

akkor azt hiszem, h ez kerül a fiúk bárány-nyuszkó formájába. Még lesz két utó húsvét... :)

Beastie írta...

estére elkészülhet :) szuper, szuper :)

Emoke írta...

Maryenne: folyton szivatnak a tesómék :) Egyikünk se tudja milyen a bolti :D mindannyian házi kalácsot eszünk :)

Kinga: jó ötlet! :)

Beastie: 6-os fonással készítsd :P
http://www.youtube.com/watch?v=22p3wIHLupc - ha csinálok legközelebb megpróbálom így :D

Gesztenye receptjei írta...

Mennyire jó, meg a kép is:-)))
Nagyon klassz lett!

Mary írta...

Jó nekik! :)

Beastie írta...

azta - elég hamar elvesztem - nincs is hajam, hogyan menne ez nekem ? :)

Bianka írta...

Szép lett

strawberry írta...

Jajjdekisszéplett! Szebb, mint az enyém :)