2011. augusztus 17., szerda

Túrógombóc (update)

A receptet az updatekonyha.hu-ról vettem és mindjárt dupláztam is a mennyiséget. Így 24 db gombóc lett.

Az eredeti recept megtekinthető itt.


Hozzávalók 24 darabhoz:

500 g túró (18.5 g ch)
60 g búzadara (45 g ch)
2 db tojás
1 citrom héja
fél vanília rúd
10 g zero (10 g ch - ez el is hagyható, esetleg utólag a tejfölbe bele lehet keverni)
U1 mester morzsa
olaj
tejföl

Összesen: (a morzsát nem számoltam, mert nagyon minimálisat tettem rá) 68,5 g ch - 1 gombócban 2 g ch + morzsa + tejföl (legyen így mondjuk 3,5 g ch) ;)

A túrógombóc alapanyagait összekeverjük és a hűtőbe rakjuk kb. 20 percre. Az olajjal a kenyérmorzsát megpirítjuk és hagyjuk kihűlni. A vizet olajjal és sóval felrakjuk forralni. Közben gombócokat formázunk a masszából. Mikor felforrt a víz, beledobáljuk a gombócokat és addig főzzük, míg feljönnek a víz tetejére.  Lecsöpögtetjük és a morzsába meghempergetjük.


9 megjegyzés:

Petra írta...

Nagyon guszta. :)))

Anazar írta...

Mert túrógombócból nem lehet eleget/elégszer enni :O))

Elena írta...

Jajjj annyira szeretem....!! És a tejfi a tetejéééén..

Barbi konyhája írta...

Jaj, de ennék én is, egy tányérral kérhetek? Imádom a gombócokat, de utálom készíteni. :(

Panna írta...

Én is kérhetnék még, ha maradt belőle... Nagyon guszta!

Éva írta...

Nagyon jól néznek ki, guszták!:))

Kati írta...

Megkívántam, nagyon szépek lettek.

Gesztenye receptjei írta...

Emőke! Fantasztikus jól néz ki, a napokban volt nálunk is, de nem fényképeztem le.
Megkívántam:-)

Dr.Német Lászlóné írta...

Nagyon jók a receptek és a fotók, ma megfőzöm a túrógombócot. Régen ettünk, és én nagyon szeretem. Német Lászlóné, Angliából