2011. július 25., hétfő

Szedres cheesecake muffin

Hoztam otthonról egy kis szedret. Apukám szedett nekem egy vödörrel. Még koszosan elkezdtem falni, annyira szeretem, és már agyaltam is rajta, mi készüljön belőle. Hát persze, hogy update-sütiiiii. 


Hozzávalók 12 db muffinhoz:

100 g update1-es kakós keksz (42,1g ch)
55-60 g olvasztott vaj

400 g krémsajt (11,2g ch)
25 g zero (25g ch) (ha vki rendes cukorral szeretné akkor 100-130 g kell bele)
csipet só
2 tojás
1 tk vanília kivonat
1 dl tejszín (20%-os 4g ch)
200 g szeder (10g ch)

Összesen: 92,3 g ch - 1 muffinban: 7,7g ch

(hasonlításképp: 1 db 30g-os pöttyösrudiban: 11,8g ch van.)

Minden legyen szobahőmérsékletű, ez fontos.

A muffinformába beletesszük a papír vagy szilikonos kapszlikat.
A kekszet ledaráljuk, hozzáöntjük az olvasztott vajat és egy kanál szegítségével elkeverjük. (legközelebb teszek bele egy kis aprított diót is)
A formákba kanalazzuk, ujjunk segítségével lenyomkodjuk. Lefedjük és a hűtőbe tesszük, amíg elkészítjük a krémet.

A keverőtálba tesszük a krémsajtot és jól kikeverjük. Hozzáadjuk a cukrot, csipet sót, egyesével a tojásokat, vaníliakivonatot, tejszínt és ezzel is kikeverjük.

A szedret összeturmixoljuk - a magokat át is szűrhetjük - és hozzáöntjük a krémsajtos keverékhez. 

Rátöltjük a kekszes alapra és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütjük.

(kimaradt egy kis krém, abból 2 db mini jégkrém lett)

Ezt a muffint beneveztem a facebookon zajló update főzőversenybe az alábbi képpel:



DÍJ - megemlékeznék arról is, hogy kaptunk díjat, csajosat, nekem valót. :)
Aki elkövette: Marika , Nem vagyok meszterszakács és Mrita.
Tovább nem adjuk, köszönjük, ezt megtartjuk. :)))

8 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szépek a muffinok! Imádom én is a szedret, de sajna nekem nem ad senki pláne egy vödörrel? De jó is lenne!

na írta...

Na most néztem a piacon, 1 kg szeder ezer ft fölött volt, ebből ki főz lekvárt vajon? :D

Petra írta...

Szép a színe, guszta a tálalás és az íze hmmm, nagyon finom lehet! :)

Blogkonyha írta...

Nagyon guszta! Szép a fotó!

Panna írta...

Tetszik, ahogy kezded a posztot, hoztam otthonról 1 kis szedret (1 vödörrel) :)) Egyre jobban izgatja a fantáziám ez a cheesecake is, még sosem ettem :((

Bianka írta...

Izgalmas színe van

Kati írta...

Gyönyörű kis, lightos muffinokat készítettél, én is nagyon szeretem a szedret, sajna nálunk nincs.

Emoke írta...

Éva: köszi - hát sokáig sírtam otthon, hogy legyen szedrünk. Most van. :) Ezzel is nevezek, hamarosan feltöltöm. :)

Zaniani: csokisat?! tuti fog vki. :D

Petra: köszönöm. :) Én ennyire nem voltam vele elégedett. :))

Illéskrisz: Neked is köszönöm!!! :)

Panna: ööö régi Emőke mondja ezt :D Elég sok volt az az 1 vödör :P
Finom nagyon! :)