2013. január 6., vasárnap

Csokoládés-írós palacsinta

Rég volt már a blogon palacsinta, nem? :) Íróval készült palacsintát még nem is ettem (se kakaós tésztájút). Finom, könnyű. Én eszegettem mellé egy kis gránátalmát is.


Hozzávalók (kb. 35-40 db):

20 dkg liszt
2 dkg kakaópor 
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
csipet só
1 ek cukor
4,5 dl étkezési í
(sparban kapható)
2 tojás
2 ek olvasztott vaj
1 dl tej
olaj a sütéshez

Keverjük össze a száraz hozzávalókat (liszt, sütőpor szódabikarbóna, só és cukor) egy edényben.
Tegyük keverőtálba a tojást, olvasztott vajat és az írót. Amint jól elkevertük, adjuk hozzá a száraz hozzávalókat és adjuk folyamatosan hozzá a tejet. Keverjük simára. 
Melegítsük elő a teflon serpenyőt, pár csepp olajjal kenjük ki. Egymástól kellő távolságra kb. 2 evőkanállal tegyünk a forró serpenyőbe úgy, hogy ne ragadjanak össze.
Amikor megjelennek a buborékok, fordítsuk meg a tésztát és süssük meg a másik oldalát is. 
Csokoládéöntettel, juharsziruppal tálaljuk. 

forrás: Rachel Allen (csak én kakaóval készítettem)

További palacsinta receptek itt. :)

2 megjegyzés:

Beastie írta...

Az írótól könnyebb a palacsinta, kicsit lágyabb a tészta, de ugyanakkor krémes is. Hajrá, éljen, én is palacsintával jövök nemsoká :)

Emoke írta...

:) Még szerencse... :D erős palacsintaillat a XVI. kerületben ;)