2012. augusztus 2., csütörtök

Citrom fagylalt

Ez a fagyi is gép nélkül készült, a megmaradt tojásfehérjékből! Farkas Vilmosnál láttam ezt a fagyit/videót, ezer köszönet, épp szenvedtem mit csináljak a fehérjékkel. Én fél adagot készítettem, nyírfacukorral, az egészséges életmód jegyében. Igen finom, jó savanyúúú! Juhé! :)


Hozzávalók:

5 db tojásfehérje
2 citrom leve
1 citrom reszelt héja
8-10 dkg xilit
1 dl habtejszín

A habtejszín kivételével mindent beleöntünk egy lábasba. Folyamatos kevergetés mellett 85 fokosra főzzük. (néztem cukorhőmérővel..kb akkor éri el ezt a hőfokot, amikor színt vált - kifehérdedik - és összeáll). Ekkor levesszük a tűzről (különben rántotta lesz), habverővel kihűtjük, kihabosítjuk. 
Az 1 dl tejszínt habbá verjük és hozzákeverjük a citromos habhoz. Tálkába öntjük és mélyhűtőbe tesszük. (Vili tanácsa: óránként át kell keverni - nálam ez elmaradt, de 1 éjszakát követően reggel simán lehetett gömböcöket formázni a fagyikanállal).

A videó itt itt megtekinthető:


Nincsenek megjegyzések: